Strani

7.1.09

Spletna stran kot podružnica knjižnice

Kar nekaj aktualnih člankov opisuje prednosti razmišljanja o spletni strani knjižnice kot o podružnici.
V skoraj vsaki knjižnici, v katero grem, si lahko:
  • izposodim knjigo,
  • berem knjige in revije,
  • delam zapiske in raziskujem,
  • rezerviram PC,
  • težim knjižničarjem z vprašanji,
  • ogledam razstavo ali sodelujem pri aktivnostih.
Kaj pa na spletni strani?

Če je spletna stran "tradicionalna", večinoma ne vsebuje ničesar, kar bi lahko počel. Tradicionalna spletna stran običajno kaže na "pravo stvar" - stavbo ali katalog.

Se še komu zdi to problematično? Knjižnica je lahko mnogo večja kot sama fizična stavba in lahko bistveno razširi svoj vpliv.

Torej ali vaša knjižnica obstaja samo v svetu pravih stavb? In odgovor, "ja saj imamo spletno stran" ne zadostuje več. Kaj lahko dejansko delamo na spletni stani knjižnice?

Verjetno je na spletni strani knjižnice povezava na katalog in morda kakšno podatkovno zbirko. Morda tudi povezava na "vprašaj knjižničarja" (pa še to zelo redko).

Toda kaj še? Lahko brskam po fondu knjižnice? Verjetno ne. Se lahko naročim na novice, tako da dobim obvestilo, da se je spremenila spletna stran? Ali lahko takoj kontaktiram knižničarja preko IM, chata, e-pošte, Twitterja? Verjetno ne.
Kaj pa sodelovanje v aktivnostih knjižnice? Lahko to počnem preko spletne podružnice? Zakaj ne?

Kaj je sploh vloga spletne strani knjižnice? Verjetno se odgovori razlikujejo, vendar bi morala vsaka knjižnica na to imeti jasne odgovore in jih sproti obnavljati.

Ali lahko knjižnice s tem, ko ponudijo digitalne storitve, izboljšajo že obstoječe storitve? Ali je to stroškovno mogoče? Cena spletnega strežnika in upravljanja z njim je zanemarljiva v primerjavi s plačo vodje izpostave. In lahko služi več ljudem, 24 ur na dan.

Darko na svojem blogu (v angleščini) opozarja na težave, ki jih imajo knjižničarji knjižnic, ki so znotraj večje organizacije (akademske, specialne).

1 komentar:

  1. Knjižnice bi morale na svojih straneh početi veliko več kot počnemo. Tudi najboljši med nami še vedno nimamo spletne strani, kakršno bi morali imeti. Razmišljati o spletni strani knjižnice kot o ločeni izpostavi knjižnice se mi zdi dober miselni preskok. Kaj je internet? Tretji kraj za mnoge med nami.

    Sam preživim na internetu bistveno več časa, kot je zdravo. In nisem edini. Za nas je internet več kot samo medij in komunikacijski kanal, je skoraj kot fizični prostor. V katerem je neprimerno ostrejša konkurenca za pozornost uporabnikov, ki na koncu vedno izberejo rešitev, ki najbolj ustreza njihovim potrebam. Pa čeprav ni najboljša ali najbolj kvalitetna.

    Hvala za link! :)

    OdgovoriIzbriši